Hardlopen

Bij de looptraining is er veel aandacht voor techniek, evenals een (optimale) opbouw voor het aankomende wedstrijdseizoen. We bieden je een gevarieerd trainingsprogramma en elk niveau loper is welkom! Elke looptraining wordt gestart met een rondje gezamenlijk inlopen, ongeveer 15 minuten op een rustig tempo. Daarna volgt er een blok loopscholing, werken we aan de corestability en is er een wisselend kernprogramma.

Wanneer is de looptraining?
De looptrainingen worden gehouden op donderdagavond van 19:30 tot 21:00 uur op de atletiekbaan van Ciko ’66 in Arnhem. . Ook is er in de zomerperiode (afwisselend) op zaterdagochtend na het zwemmen een looptraining, we starten dan vanaf zwembad Klarenbeek.

Wat trek je aan en neem je mee?
Hardloopschoenen, hardloopkleding, reflecterend hesje, en een bidon met een beetje water of sportdrank zodat je tijdens de training wat kunt drinken. Een horloge met stopwatchfunctie (handig, maar niet verplicht)

Trainingsschema
Als je lid bent van TVA krijg je toegang tot het trainingsschema. In dit schema staat een overzicht van alle trainingen, intensiteit, opbouw, locatie en aanvangstijd. Het trainingsschema wordt door de trainer gedurende het seizoen bijgewerkt/aangevuld.